IRANIAN UK . COM صفحه اصليتبادل نظر پرنيانچت رومسفارش آگهيعضويت در سايتتماس با ماجستجوجديدترين مطالبآرشيودسترسی به سایت در ایران

ذره بوزان – هيگز چيست و آيا دانشمندان CERN به  - ذره خدا - دست مي يابند؟
ذره بوزان – هيگز چيست و آيا دانشمندان CERN به - ذره خدا - دست مي يابند؟

چهار‌شنبه 28 جولای 2010 - 6 مرداد 1389
امروز دانشمندان در لابراتوار سرن در اروپا با موفقیت ذرات اتمی را با سرعتی نزدیک به سرعت نور به هم تصادم میدهند. دانشمندان امیدوارند در تصادمهای با چنین سرعت بالایی بالاخره ذره گریزان (هیگز – بوزان) موسوم به " ذره خدا " (مترجم: که البته هیچ ارتباطی با خدای مورد ادعای مذاهب ندارد) را بیابند.

نسخه چاپی
ارسال به دوستان
اشتراك در فيس بوك

 
 

ذره بوزان – هيگز چيست و آيا دانشمندان CERN به " ذره خدا " دست مي يابند؟

ذره بوزان – هيگز ( ذره خدا) چيست و آيا دانشمندان CERN ذره خدا را خواهند يافت؟

امروز دانشمندان در لابراتوار سرن در اروپا با موفقيت ذرات اتمي را با سرعتي نزديك به سرعت نور به هم تصادم ميدهند. دانشمندان اميدوارند در تصادمهاي با چنين سرعت بالايي بالاخره ذره گريزان (هيگز – بوزان) موسوم به " ذره خدا " (مترجم: كه البته هيچ ارتباطي با خداي مورد ادعاي مذاهب ندارد) را بيابند.

همانطور كه خداباوران به وجود خدا اعتقاد دارند, فيزيكدانان معتقد به وجود ذره هيگز – بوزان ( دو دانشمند تئوريست اين ذره) نيز با اعتقاد به وجود اين ذره بدنبال آن هستند. ذره هيگز – بوزان هرگز تا به امروز مشاهده نشده و حتي برخي فيزيكدانان منكر وجود آن هستند. اما در تلاشي براي اثبات وجود اين ذره, فيزيكدانان مركز تحقيقات هسته اي اروپايي (CERN) امروز پروتونها (هسته هاي با بار مثبت اتم ) را با قدرتي برابر 7 تريليون ولت در شتابدهنده عظيم هادرون كه مابين سوييس و فرانسه قرار دارد به هم برخورد دادند. اگر ذره هيگز – بوزان را در موتور جستجوي گوگل دنبال كنيد به مطالب زيادي همچون " سفر زمان با ذره هيگز – بوزان " و غيره دست مي يابيد اما خود اين ذره ظاهرا نميخواهد كه خود را نمايان سازد!

بوزان چيست؟

بوزان يك ذره بنيادي (زيراتمي) است. ذرات اتمي عبارتند از پروتونها, نوترونها و الكترونها. در حاليكه كلمه " اتم " كلمه اي قديمي و يوناني به معني (غير قابل مشاهده) است دانشمندان دنياي مدرن ذرات اتمي را قابل تقسيم به ذرات بنيادي يافتند. اين ذرات بنيادي شامل كواركها, لپتونها و بوزانهاست و اين ذرات تنها در اواخر قرن بيستم مشاهده و فرض گرديدند. اين تقسيم بندي بر طبق مدل استاندارد فيزيك است كه مقبول ترين تئوري جهان شمول است و تئوري رشته String Theory جديترين رقيب آن محسوب ميشود.

ذره هيگز- بوزان چيست؟

دانشمندان اما مطمئن نيستند كه چطور ذرات بنيادين داراي جرم ميشوند. آنها چنين استدلال ميكنند كه بوزان يا بوزانهاي ديگري ( كه ايده آن توسط دانشمندي بنام پيترهيگز مطرح شد) وجود دارند كه ساير بوزانها و تمام كواركها و لپتونها را داراي جرم ميسازند.

مشاهده ذره هيگز – بوزان به مدل استاندارد اعتبار مي بخشد و كمك ميكند تا منشاء جرم و چهار نيروي اصلي طبيعت يعني نيروي الكترومغناطيس, نيروي هسته اي ضعيف (كه راديو اكتيويته و واكنشهاي فوزيون هسته اي را هدايت ميكند), نيروي هسته اي قوي كه ذرات اتمي را به هم پيوند ميدهد و بالاخره جاذبه را توضيح داد. همچنين مشاهده ذره هيگز – بوزان راز سياهچاله هاي فضايي را كه روزي همه جهان را خواهند بلعيد آشكار ميسازند و اينها تنها نمونه هايي از مواردي است كه بر ما آشكار خواهد شد.

ارتباط ذره هيگز - بوزان با تصادم دهنده عظيم هادرون چيست؟

دانشمندان اميدوارند كه ذره هيگز – بوزان را در لابراتوار سرن (يعني جايي كه هادرون قرار دارد) مشاهده كنند. شتابدهنده هادرون دو پرتو ذرات موسوم به هادرون را در طول يك شتابدهنده حلقوي 17 مايلي در دو جهت مخالف شتاب ميدهند. هدف اينست كه اين دو پرتو در سرعتي نزديك به سرعت نور به يكديگر برخورد كنند. اما اينكار بسيار دشوار است بدليل اينكه پرتوها بسيار باريك هستند و امكان تصادم آنها در هر دور مقابل بسيار اندك است.

اما زماني كه يك تصادم رخ دهد, منجر به ايجاد قطعات بسيار كوچكي از جرم و ذرات  ميگردد و سناريو آغازين آفرينش را پيش روي دانشمندان قرار ميدهد كه امكان مشاهده آن در گذشته ميسر نبوده است. اين ذرات, همان ذرات فرضي هيگز – بوزان هستند.

چرا ديدن ذره هيگز– بوزان اينقدر دشوار است؟

ذرات هيگز – بوزان تنها در محيطهاي با انرژي بسيار بالا (همانند محيط درون شتابدهنده هادرون) وجود دارند و تنها براي كسري از ثانيه دوام يافته و سپس به ساير ذره هاي بنيادين زوال مي يابند. دانشمندان بدنبال الگوها و بقاياي حاصل از زوال اين ذرات هستند كه در اينصورت وجود ذره هيگز – بوزان را به اثبات ميرساند.

آلبرت انيشتن گفت كه  E = mc2  يعني انرژي برابر است با حاصل ضرب جرم در مجذور سرعت نور. چنانچه دانشمندان لابراتوار سرن بتوانند ذرات را به سرعت نور شتاب دهند, ميتوانند بالاترين سطح انرژي را كه تاكنون به ثبت رسيده مشاهده كنند كه در اينصورت (تصادم اين ذرات) آنها را قادر به مشاهده (اثرات) ذره هيگز ميكند.

در سال 2001, پوزيترون الكترون عظيم سرن  (Large Electron Positron - LEP) كه پيش از تصادم دهنده عظيم هادرون (Large Hadron Collider – LHC) مورد استفاده بود, شواهدي را كه گوياي وجود اين ذره گريزان (ذره هيگز – بوزان) بود پيدا كرد. بهرترتيب بدون دستيابي به شواهد قطعي دانشمندان سرن اميدوار بودند كه تصادم دهنده Fermilab در آمريكا و در خارج از شهر شيكاگو بتواند اولين جايي باشد كه اين ذره را مشاهده ميكند. اما اين شتاب دهنده بسته شده بدون آنكه نتيجه اي بدست آيد. 

آيا ذره هيگز- بوزان امكان سفر در زمان را فراهم ميسازد؟

اين ذرات به خودي خود چنين امكاني را فراهم نميسازند اما بنا به اظهار دانشمندان, شتابدهنده ذرات هادرون ممكن است چنين امكاني را فراهم سازد. آيا تئوري رشته (String Theory) كه تئوري جامع و توضيح دهنده جهان خلقت است را به خاطر داريد؟ بر طبق اين تئوري جهان آفرينش متشكل از رشته هاي در حال نوسان است. همچنين بر اساس اين تئوري, فضا- زمان متشكل از 10 بعد (Dimension) است ( كه ما تنها 4 بعد آن را مشاهده ميكنيم: نقطه اي را در درون يك مكعب در نظر بگيريد به اضافه زمان ).

اگر اين تئوري درست باشد, در اينصورت تصادم دهنده بزرگ هادرون ميتواند محيطهاي با انرژي بسيار بالايي را خلق كند كه در آن ذرات مرتبا به ساير 6 بعد جهش كرده و باز گردند. مقاله اخير نشريه نيويورك تايمز چنين اذعان ميدارد كه ذره هيگز– بوزان احتمالا به اين دليل هنوز مشاهده نشده كه خود مرتبا به ساير ابعاد سفر ميكند كه توجيه كننده تاخير در مشاهده آن در لابراتوارهاي CERN و Fermilab است. 

زوج ديگري از دانشمندان معتبر چنين استدلال كرده اند كه ذره هيگز – بوزان كه فيزيكدانان اميدوار به توليد آن در تصادم دهنده هادرون هستند, ممكن است به نحوي ناسازگار با طبيعت باشد بدينگونه كه به محض خلق شدن در زمان به عقب برگردد و باعث شود كه تصادم دهنده هادرون نتواند آنرا خلق كند. اين امرمثل آنست كه شخصي در زمان به گذشته سفر كند تا پدر بزرگ خود را بكشد و در نتيجه خودش هم متولد نشود! ( توضيح مترجم :البته اين مطلب محال و غير واقعي است چون زمان حال را از آن جهت ادراك ميكنيم كه عينيت دارد و نميتوان با سفر به گذشته آنرا مخدوش ساخت چون در آن صورت زمان حالي وجود نخواهد داشت كه بخواهيم با سفر به گذشته آنرا تغيير دهيم! به اين امر دور باطل و جمع اضداد ميگويند و عقلا محال است)

ارتباط ذره هيگز – بوزان (ذره خدا) با خدا چيست؟

لئون لدرمن (Leon Lederman) برنده جايزه فيزيك نوبل سال 1988 و مدير سابق لابراتوار Fermilab براي اولين بار واژه ذره خدا ((God Particle را براي ذره هيگز – بوزان بكار برد (كه البته هيچ ارتباطي با خدا ندارد) . در حقيقت اين ذره بيان ميكند كه چگونه بنيادي ترين ذره جهان خلقت داراي جرم ميشود. اما آقاي لدرمن فردي مذهبي نبود. حتي اين جوك وي معروف است كه " فيزيك مذهب نيست ". اگر چنين بود كه براي جمع آوري پول مشكل كمتري داشتيم! 

 زماني كه موسي (طبق ادعاي كتاب اعداد در تورات) خدا را ديد, صورتش براي روزها بر افروخته بود!  دانشمندان درلابراتوار سرن نيز مشتاقانه منتظر ديدن ذره موسوم به ذره خدا هستند. توماس لكامپ Thomas LeCompte در نامه اي الكترونيك كه از لابراتوار خود در ژنو به نشريه كريستين ساينس مانيتور ارسال داشت در توصيف اين انتظار (انتظار دانشمندان براي ديدن ذره خدا) گفت: خانه اي را در شب كريسمس تصور كنيد كه مملو از كودكان (مشتاق دين هديه كريسمس) است و شما نيز تحت تاثير حال و هواي آن شب هستيد...

منبع : ترجمه از نوشته Stephen Kurczy (نويسنده نشريه كريستين ساينس مانيتور)  – 30 مارس 2010
http://www.csmonitor.com/World/Global-News/2010/0330/What-is-Higgs-boson-and-will-CERN-scientists-find-the-God-particle

Neda02 - كانادا - اتاوا
اين مقاله تو 2 سال گذشته (تو دسته مقالات علمي) بهترين بود. ممنون.
چهار‌شنبه 6 مرداد 1389

SATTARKHAN - كانادا - تورونتو
با پيشرفت علم و تكنولوژي در قرنهاي اينده بطور كلي بساط دين و خداي خيالي جمع خواهد شد و علم مثل هميشه به تمام سوالات بشر پاسخ منطقي خواهد داد و نه مذهب.
چهار‌شنبه 6 مرداد 1389

khorshid 3 - انگلستان - بيرمنگهام
خيلي دوست دارم كه يه روز دانشمندان چگونگي بوجود امدن زمين را (منظورم عدم دخالت خداي خيالي در پيدايش زمين و انسانها است) كشف كنند و با علم و منطق ثابت كنند تا براي هميشه بساط مذهب و دين در كل دنيا جمع بشه و انسانها همه به صورت برابر و بر پايه صلح و دوستي و احترام متقابل در ارامش كنار همديگه زندگي كنند . باور كنيد اگه اعتقادات مذهبي نبود هيچ جنگي در هيچ كجاي دنيا شكل نميگرفت همه مشكلات دنيا بر اثر اختلافات ديني و مذهبي است.
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
با تشکر از درج ترجمه اینجانب ترجمه قسمت آخر مقاله فوق را تقدیم میکنم:. ارتباط ذره هیگز – بوزان (ذره خدا) با خدا چیست؟. لئون لدرمن (Leon Lederman) برنده جایزه فیزیک نوبل سال 1988 و مدیر سابق لابراتوار Fermilab برای اولین بار واژه ذره خدا ((God Particle را برای ذره هیگز – بوزان بکار برد (که البته هیچ ارتباطی با خدا ندارد) . در حقیقت این ذره بیان میکند که چگونه بنیادی ترین ذره جهان خلقت دارای جرم میشود. اما آقای لدرمن فردی مذهبی نبود. حتی این جوک وی معروف است که " فیزیک مذهب نیست ". اگر چنین بود که برای جمع آوری پول مشکل کمتری داشتیم! . زمانی که موسی (طبق ادعای کتاب اعداد در تورات) خدا را دید, صورتش برای روزها بر افروخته بود! دانشمندان درلابراتوار سرن نیز مشتاقانه منتظر دیدن ذره موسوم به ذره خدا هستند. توماس لکامپ Thomas LeCompte در نامه ای الکترونیک که از لابراتوار خود در ژنو به نشریه ارسال داشت در توصیف این انتظار (انتظار دانشمندان برای دیدن ذره خدا) گفت: خانه ای را در شب کریسمس تصور کنید که مملو از کودکان (مشتاق دین هدیه کریسمس) است و شما نیز تحت تاثیر حال و هوای آن شب هستید..
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاريس
اگر اديان نبودند 90 در صد قتل عامها نبود با پيشرفت علم و نبود تعصبات ديني دنياي بهتري مي بود كه وقت بشر صرف گسترش علم مي بود و كشف ناشناخته ها.منتها يك مغز الوده به مذهب حتي لحظه اي نمي انديشد كه عمر زمين كه حدود 5 ميليارد سال است بچه دليل خداي فرضي انها صبر كرد تا در 4000 سال اخر 3 فرستاده بفرستد كه عامل اينهمه جنايت شدند و مي شوند انجاست كه وقتي خراات مذهبي به قلمرو مغز پا مي گذارند در همان لحظه عقل و منطق پا به فرار مي گذارند.
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

sargalesh - ايران - شيراز
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه: مرسي از اطلاعات شما. سوال من از شما? ايا اين " خدا " كه بشريت بدنبالش هست, همان " هيچ " نيست كه به هر مرحله از " دانش " ميرسيم, به " ذرات مافوق هيچ " ! برخورد ميكنيم, يعني هيچ هم خودش " موجوديت " داره و 95% هستي را تشكيل ميده?
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

nooshin tehrani - ايتاليا - رم
و وو وو وو ...... بالاخره یک مطلب قابل خواندن در این سایت خوندیم. شما ببین دنیا دنبال چی‌ میگرده (ذرّه خدا) این آخوندا دنبال چیند. چارقد دخترای ایران یا موی سر پسرا. هفت شهر عشق را عطار گشت. ما هنوز از در خونه هم بیرون نیامدیم.
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

برگشته - بحرين - محرق
SATTARKHAN - كانادا - تورونتو و khorshid 3 - انگلستان - بيرمنگهام .. توي شركتي كه كار ميكنم يك مهندس كمونيستي از هند با ما كار ميكرد و نامش لنين بود روزي به او گفتم كه چرا نامت لنين گذاشتند گفت ما خانواده كامل كمونيستيم و بحث شروع كرديم و رسيديم به افرينش و او معتقد بود كه طبيعت سر منشا همه چيز هست و در شروع از يك اتم ساخته شدند ووقتي صحبت چگونه پيدايش اتم و حركت دهنده ان پيش امد متحير ماند و بازم ميگفت طبيعت ...(البته من اعتقاد به خلق هستي از جانب پروردگار هستم)... شما بي دينها به هر دري بزنيد بازم وجود خدا ثابت ميشه.
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
برگشته - بحرين - محرق . دوست عزیز به نکته بسیار جالبی اشاره کردید من خودم هم چند بار در بحث با بیخداها از آنها این سوال را پرسیده ام ولی جوابی بجز توهین وفحاشی نداده اند واقعا خالق این ذرات بنیادین که تمام دنیا از آن بوجود آمده کیست؟ و نیروی اولیه برای حرکت دادن این ذرات از کجا آمده ؟...واقعا بیخداها فکر می کنند اگر موضوع رو میکروسکپی و کوچک کنند اهمیت آن از بین میرود مثلا اگر بگویند سر منشا دنیا از ذرات بسیار کوچک و با نیروی بسیار باشد دیگر مهم نیست که فکر کنیم این ذرات بنیادین چگونه از نیستی خلق شده اند ...در حالیکه اگر این واقعیت داشته باشد و سر منشا این دنیا ذرات بنیادین باشند اهمیت این ذرات بنیادین به اندازه اهمیت کل جهان هستی هست چون کل جهان هستی از این ذرات بوجود آمده اند و بسیار مهم هست که فکر کنیم چه کسی از نیستی و هیچ این ذرات بنیادین را بوجود آورده ....
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
برگشته - بحرين - محرق . اصلاح جمله --{واقعا بیخداها فکر می کنند اگر موضوع رو میکروسکپی و کوچک کنند اهمیت آن از بین میرود مثلا اگر بگویند سر منشا دنیا از ذرات بسیار کوچک و با نیروی بسیار{کوچک} باشد دیگر مهم نیست که فکر کنیم این ذرات بنیادین چگونه از نیستی خلق شده اند}
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

iranazadiran - ایران - تهران
1- خداوند می فرماید: جوهر قلم دانشمند به مصابه خون شهید است بنابراین ما خود حدیث مفصل بخوانیم از این مجمل. خداوند داناترین دانایان است به همین خاطر دانایان و خردمندان را دوست دارد و از جاهلان و سفیهان بیزاری می جوید. اینهمه تلاش برای بازگشایی رازهای خلقت از بعد فیزیکی قابل تقدیر است و این است راز موفق بودن کشورهای غربی در این زمانه از نظر پیشرفت در علوم. و تکنولژی. انسانهای فهیم با روان سالم به جای اینکه تمام زندگی و انرژیشان در منفی گرایی و توهم بگذرد آستین ها را بالا زده و از راهی که در آن تبحر و توانایی بیشتر دارند بدنبال کشف موضوع میروند. به طور مثال آنها می دانند که از نظر علوم معنوی و شناخت حقیقت معرفت در انسان به پای انسانهای مشرق زمین نمی رسند. مانند نفت که در بعضی کشورها به وفور است و در بعضی هیچ. اما این باعث نمی شود که آنها مبارزه منفی را در پیش بگیرند و وجود خود را آلوده افکار سخیف و حقیر کنند....
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

iranazadiran - ایران - تهران
2- مهم نیست انسان با چه توانای یا ثروتی به دنیا می آید مهم چگونگی استفاده از تواناییها و ثروتش است. چه بسا فرزندی که در خانواده ای بسیار مرفه متولد شده در آینده به موجودی لاابالی و بی مصرف و فقیر تبدیل شود اما بسیاری از فرزندانی که در فقر کامل متولد شده بعدها به هنگام استقلال و خودی نشان دادن به میلیاردهای معروف بدل شده اند. همچنین چه بسا انسانهای سالم به معتاد و معلول از هر نظر بدل شده اما انسانهای معلول بدنیا آماده در سکوی قهرمانی هنر یا ورزش قرار گرفته اند. ذره خدا همانگونه که در مقاله عنوان شده فرمالیته است و به معنای حقیقی معنی کلمه نیست. اگر ما انسانها اعم از دانشمند و بیسواد می خواهیم به دنبال ذره خدا و شناخت آن باشیم نه تنها شناخت دستاوردها و یا چگونگی تشکیلشان بهتر است روی قلبهایمان کار کنیم جایگاه و شان ذره خداوند تنها در قلب انسانهاست و بس. از آن ذره کوچک است که انوار الهی به شعاع کل دنیا و کا ئنات می تواند بتابد و در صورت نبودن این ذره انسان به سیاهترین عمقی که تصور می کند سقوط کند.....
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

tuti_lol - ايران - تهران
اين كه جيزي مهمي نيست من بعضي جيزهاي را گم مي كنم هر جه دنبالش مي كردم بيدا نمي كنم بعدا مي بينم اون جيزي كه دنبالش هستم روي ميز گذاشته بعضي جيزها خودش خود بخود مي رود بعد ديگر ولي ما انقدر خنگ هستيم كه درك نمي كنيم.
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

iranazadiran - ایران - تهران
3- در قلب خامنه ای احمدی نژاد و انسانهای نوعی و امثالهم ذره خدا وجود ندارد اسم خدا تنها بر زبان آنها جاری است و اعمال ظاهریشان به همین خاطر در درستی اعمالشان تاثیر نمی گذارد. متاسفانه علمای علوم معنوی بقدری در تعصب و رکود گیر کرده اند که وحشت می کنند اگر از خود سوال کرده و یا تحقیق کنند که ذره خدا متشکل از چیست. آنها می ترسند اگر خدا و فرمانهایش را زیر سوال ببرند بهشت را از دست داده و طوق لعنت به گردنشان بیفتد این است که همواره در راه کسانی که به دنبال شناخت و معرفت هستند سنگ انداخته و آنها را سرکوب و تکفیر کرده می سورانند و به دار کشیده مثله می کنند. چون چراغی که آنها از شناخت و آگاهی بر افروخته اند کم سو و کم نور است و بیشتر از آن توانایی دیدن دورتر را ندارند به گمانشان همه چیز همان است که آنها با کورسوی نور چراغ خود می بینند. ......
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

iranazadiran - ایران - تهران
4- . بودا که شاهزاده ای متمول و بدون درد بود توسط پدرش چنان محافضت میشد که تا سن جوانی . از او مرگ و بدبختی را پنهان نگاه می داشتند تا اینکه اتفاقی مرده ای دید و چون منجمدالقلب نبود کارهایی را که اکتسابی آموخته بود و اورا آنگونه تربیت کرده بود که خواسته بودند و نه خواسته بود را دور ریخت و خود به دنبال کشف حقیقت رفت و پدرش متوجه کار بیهوده خود شد که در اثر اخبار پیشگوها که آینده بودا را به او گفته بودند می خواست برای تغییر آن دنیا را برای او تنها محل شادی و بقا معرفی کرده و غم و نیستی را از چشم او دور کرده بود. خبر نداشت بودا تا درد را نفهمد درمان را نخواهد شناخت .خداوند انسان را به مانند خود آفریده و جانشین خود در زمین قرار داده هر کس خارج از این دایره باشد مقام و منزلتش به اندازه دیگر موجوداتی ست که حامل امانت خدا نیستند و فراتر از آن را نه درک می کند و نه می توانند به آن برسند.....
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

iranazadiran - ایران - تهران
5- ممکن است یک سگ انسان را آرام کند و گاهی از صد دوست به انسان نزدیکتر اما نهایتا انسان انسان است و سگ سگ. اگر انسانها بتوانند با وجود انسان بودن با هم رابطه ای را که بین یک انسان و سگ است با هم برقرار کنند ارزشمند است و کامل وگرنه همواره تفاوتها مشخص است و هر کس در سر جای خود ایستاده انسان سگ نمی شود و سگ هم انسان. اما اگر رابطه ی دوانسان به مانند انسان و سگ باشد آنوقت هر دو انسان به مرحله انسانیت رسیده و به قول معروف مصداق این مصرع می شوند : سگی بگذار ما هم مردمانیم.
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

montazer 2020 - اينگليس - نيوكاسل
واقعا کسانی که اطلاعات. کافی ندارن دوباره این مطلب را بخوانند کجای این مطلب گفته که خدا وجود ندارد . نه تنها که نگفته بلکه این دانشمندان بی خدا دارن یواش یواش به وجوده خدا پی میبرند .اگه مطلب را نفهمیدید دوباره قسمهای آخر را باز بخوانید. همچنین فراموش نکنید هیچ عاملی در این دنیا بدونه معمول نمیشود . همه چیز در این دنیا به علتی بستگی دارد و عامل. هر علت خدای معمول هست .یعنی چیزی که این دانشمندان هنوز دنباله عامل. این هستند. .
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

yankee - سوئد - استکهلم
من اصلآ آدم مذهبی نیستم، خیلی جا ها بودن خدا شک میکردم . ولی با قاطعیت بهتون میگم خدا وجود داره ، نبودن خدا مثل بی پدر بودن میمونه من اتفاقاتی افتاده تو زندیگم که مثل سریال Lost میموند و شوک زده شدم چند بار و نمیتونم بیشتر توضیح بدم ولی به تمامی خوبی هایی که تو دنیا هست و به شرفم قسم میخورم خدا وجود داره، اینو مطمئن باشید از دهن یه آدم دنیا دیده و سختی کشیده میشنوید...
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

طراوت - ایران - تهران
آخه من موندم واسه چی آخه شما که اینقدر از خدا خوشتون نمیاد و نعوذبالله منکر وجود بی مانندش میشید چرا اینقدر دربارش حرف میزنید و باهاش دشمنید اگه به قول شما همچین چیزی وجود نداره پس چرا با هیچی دشمنید؟؟یکم فکر کنید...شده آدم با هیچی مشکل داشته باشه ؟عجبااا
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

mahyar1212 - ایران - تهران
امیدوارم بتونن به ایم امر دست یابند حتی تصورشم واسم لذت بخش ولی حقیقت این دنیا فراتر از علم یا مذهب کنونی است
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
montazer 2020 - اينگليس - نيوكاسل. *پسر شجاع* - ایران - تهران . بنده بعنوان مترجم این مقاله از شما که به خدا اعتقاد دارید و بخصوص از پسر شجاع بارها سوال کرده ام که (( به چه دلیل خدای فرضی را بی نیاز از علت وجودی میدانید؟ )) و هرگز جواب منطقی نشنیدم! البته تا به امروز هیچ یک از خدا باوران به این سوال پاسخ نداده اند! چون اولا اثبات وجود خدا بسیار سخت تر از اثبات عدم وجود خداست. در ثانی قرار نیست کسی با میکروسکوپی کردن قضیه به نبودن خدا برسد. مسئله اینست که بعد از کشف ذرات بنیادین و سپس ذره ای بنام (هیگز - بوزان موسوم به ذره خدا که هیچ ربطی به خدا ندارد) آفرینش بدون علت وجودی و از (هیچ) توضیح علمی و عملی می یابد. برای ذهن بشر درک اینکه چیزی میتواند بدون علت وجودی ایجاد شود دشوار است برای اینکه بطور طبیعی برای هر چیزی دنبال علتی میگردد. اما به لحاظ ریاضی ثابت شده که آفرینش از هیچ امکان پذیر است. دوستانی که دسترسی به یوتیوب دارند برای درک بهتر آفرینش از هیچ ویدئوهای زیر را تماشا نمایید:. http://www.youtube.com/watch?v=3Gy1e2olvMw
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
sargalesh - ايران - شيراز. سرگالشی عزیزم! توضیح اینکه عالم از موجودی بنام خدا بوجود آمده در تضاد اساسی با تمام قوانین دینامیکی عالم است. اول اینکه بر مبنای تمام شواهد جهان خلقت دارای نقطه شروع است. (خدای ازلی و ابدی که نه زاییده و نه زاده شده که تازینامه از آن حرف میزند) موجودی موهومی است. حتی اگر بنا به سفسطه معتقدان خدا فرض بگیریم که خدایی وجود دارد که نقطه شروع جهانی را که ما در آن زندگی میکنیم تعیین میکند (بیگ بنگ یا انفجار بزرگ) مشیت او کوچکترین تاثیری بر جهانی که ما در آن زندگی میکنیم نداشته! چطور؟ در Singularity یا تکینگی که نقطه شروع عالم است, تمام قوانین دینامیکی عالم و قوانیک فیزیک از درجه اعتبار ساقط است. حتی قانون بقای ماده و انرژی وجود ندارد! هر آنچه بعد از بیگ بنگ شکل میگیرد ذاتی خود این جهان است و از بیرون به آن تزریق نشده. (این مطلب تئوری نیست و شواهد آن مشاهده شده). پس اگر نقش خدای فرضی در این جهان صفر باشد چطور وجود آنرا دخیل در هر موضوعی بدانیم؟ (الببته با فرض چنین موجود موهومی). اگر سوالی دارید بپرسید.
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
yankee - سوئد - استکهلم . دوست عزیز اگر مطالب بالا را بخوانید و بدنبال علم بروید هرگز توهماتی از قبیل Lost ( یا اول مرغ بوده یا تخم مرغ) شما را گمراه نخواهد کرد. فرق بین دانشمدان با موهوم گرایان در اینست که علم هر چیزی را به کمک ابزار دقیق, تئوری, فرمول ریاضی, استدلال و آزمایش و مشاهده بررسی میکند. تا به امروز علم بشری قوانین اساسی و دینامیکی حاکم بر عالم را به درستی تئوریزه کرده و بطور عملی از آن بهره گرفته است. افرادی که گمان میبرند خدا را در زندگی مشاهده کرده اند, اگر دچار مشکلات روانی نباشند در بهترین حالت ممکن با ضمیر ناخودآگاه خود حرف میزنند و تصاویری از زندگیهای گذشته خود را بصورت شهود ذهنی ادراک میکنند و همین باعث توهم آنها میشود. دانشمدان نقطه ای را در مغز یافته اند که با تحریک آن قسمت فرد احساساتی نظیر دیدن خدا یا موجودی فوق قدرت بشری را در خود باور میکند. ترکیبات شیمیایی بدن در ایجاد بسیاری از حالات به ظاهر روحانی موثرند و تلقین نیز نقشی غیر قابل انکار در باور بسیاری از موهومات دارد.
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

sargalesh - ايران - شيراز
طراوت - ایران - تهران : منكه " مجنون " خدا هستم , زيرا خيلي طراوت داره, و با تمام وجودم حسش ميكنم و بهترين دوستتم و yankee - سوئد - استکهلم حق داره كه اينطور بيان كرده زيرا ماها خدا را طور ديگر ميشناسيم, ستايش ميكنيم. پس خيالبافي نكن كه ما چون دنبال خدا هستيم, دشمن خدا هستيم. خدا خودشو قايم كرده كه در باره ش حرف بزنيم, و با نعمتهايي ( غذا, طبيعت ,سيارات, كهكشان, و توليد نسل ) بما داده, خواسته قدرتش را نشان بده .
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه. 2)راستش من برای انسانهای شکاک احترام زیادی قایلم چون نشان میدهد که آنها در جستجوی حقیقت هستند ولی چون آن را پیدا نکرده اند میگویند که ما شک داریم در حقیقت میگویند نمیدانیم ..ولی کسانیکه که خدا را انکار میکنند آنها به نظر من انسانهای متعصب جاهل هستند که در حقیقت برای چیزی که نمیدانند بزرگترین قمار را انجام میدهند بدون آنکه چیزی بدست آورند ...البته ممکن هست شما خداباوران را متهم کنید که آنها هم بدون اطمینان از وجود خدا با قاطعیت از وجود او صحبت میکنند ولی اولا بر فرض اگر آنطور باشد آنها چیزی از دست نمی دهند دوما هر انسان صادقی قبول دارد که گرایش به پرستش خدا در درون انسانها وجود دارد و انسانها در حقیقت یک قطب نمای درونی بسوی گرایش به سمت خدا دارند و این بزرگترین سرمایه خداباوران در طول تاریخ هست هر چند شما بیخداها سعی میکنید این گرایش به سمت خدا را به ترس از ناشناخته ها تعبیر کنید ولی همه میدانند که اینطور نیست و ایمان بخدا باعث آرامش میشود و انکار خدا باعث سلب آرامش و فرسودگی انسان میشود....
جمعه 8 مرداد 1389

sargalesh - ايران - شيراز
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه: باز هم از شما بسيار متشكرم, ولي من از توضيحاتي كه بمن دادي, چيزي را نفهميدم, اما توضيحات شما به yankee - سوئد - استکهلم, montazer 2020 - اينگليس - نيوكاسل خوب فهميدم, و گفته شما " اما به لحاظ ریاضی ثابت شده که آفرینش از هیچ امکان پذیر است " كه اينطوريكه ميدانيد , پس تائيد گفته و سوال من از شماست , كه " هيچ " باني هستي ميباشد ? اگر وقت داريد بسيار خوشحال ميشم " توضيحات قبلي" داده شده بمن را " ساده تر " توضيح بدهيد. مرسي دوست اگاه و مهربانم
جمعه 8 مرداد 1389

yankee - سوئد - استکهلم
zebelkhan دوست خوبم شعار نده ، من از Lost طرفداری نمی کنم و نگفتم پرباره و مثال زدم ولی در اوج زمان بی خدایی من اتفاقات عجیبی توی زندگیم افتاد ، دوست خوب من از شرفم مایه گذاشتم. کاری که شما انجام میدید جبه گیری هست ، جبه گیری ریشه در شخصیت شما داره. شما راه خودتون نرفتید یا از تحقیقات هرگز ثابت نشده دیگران استفاده کردید یا م
جمعه 8 مرداد 1389

yankee - سوئد - استکهلم
ی خوایید چیزی رو ثابت کنید. ولی من هرگز به شما نمیام بگم به خدا اعتقاد داری یا نه و حتی باهات بحث کنم چون به اعتقادت احترام میگذارم حتی اگر بر خلاف ذهنیت من باشه مهم نیست حتی اگه دوست صمیمی من باشی. اعتقاد و علاقه به هرچیزی جز کوچکترین حقوق فردی یک نفر هست لازم نیست چیزی رو که هرگز نیمشه ثابت کردن یا نقض کرد . دلیل نداره کسی چیزی به کسی ثابت کنه. خدای من اون انرژی هست که بهم اجازه نمیده خیانت کنم ، دروغ بگم، ،شرفم زیر پا بگذارم. . بنیانگذاران بی خدایی در اروپا که دکارت و کانت هستند که خودشون خداباور هستند. من راه خونه خودم رو خیلی وقته پیدا کردم و احتیاج به استدلال و برهان ندارم ادم ها کلآ تو زندگی به لیافتشون و حدشون میرسن و اگر چیزی ندارن چون لیاقت و استعدادشو ندارن . اگر کسی نتونتسه خدا رو حس کنه واقعآ حواس ضعیفی داره البته معذرت می خوام قصد جسارت نداشتم..
جمعه 8 مرداد 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
ها ها ها ...به جان خودت زبل خان وقتی من این متن رو خوندم گفتم که ترجمه اون خیلی مشکوک هست مخصوصا 2 جا که با کنایه میگفت {منظور خدای مذهبیها نیست} ...حالا موضوع روشن شد...
جمعه 8 مرداد 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه. 1)(( به چه دلیل خدای فرضی را بی نیاز از علت وجودی میدانید؟ )) ..به دلیل آنکه طبق قانون علیت تسلسل و دور باطل در این برهان امکان ندارد و بصورت منطقی تمام علت و معلولها به یک علت مطلق منتهی میشود که علت خود هم هست ...ولی اینکه چطور امکان دارد این علت مطلق میتواند علت خود باشد؟ کسی نمی داند ...و این بزرگترین راز خالق هست من فکر میکنم اگر کسی جواب این سوال را بداند میتواند ادعای خدایی داشته باشد و او در حقیقت خداست ...ولی ندانستن دلیل بر نبودن نیست چون اشتباه شما بیخداها در این هست که وقتی نمیدانید نتیجه میگیرید که وجود ندارد ... شما بیخداها که ادعا دارید به قدرت علم انسان اعتقاد دارید اگر منطقی باشید حداقل تا زمانیکه علم انسان بقول شما روزی بتواند کاملا ثابت کند که خدا وجود ندارد تا آن روز بجای انکار خدا از کلمه نمیدانم استفاده میکردید ...
جمعه 8 مرداد 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
sargalesh - ايران - شيراز . درباره چیزی حرف میزنی که واقعا اطلاعات درستی از آن نداری ....هیچ وجود ندارد بلکه خلقت از هیچ وجود دارد و تنها یک علت مطلق میتواند از هیچ خلق کند ولی برای این علت مطلق هیچ وجود ندارد...
جمعه 8 مرداد 1389

zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
*پسر شجاع* - ایران - تهران . عجب سفسطه ای! اتفاقا برعکس! دقیقا همین چیزی که مذهب ادعا میکند فرض محال و دور باطل است. تازینامه و مذاهب ادعا میکنند که خدا را کسی بوجود نیاورده! در واقع خدا از اول بوده (دارای نقطه شروع نیست) اما در عین حال خدا (مبدا همه چیز است!). اولا چنین خبطی هم از لحاظ عقلی و هم از لحاظ منطقی و هم از لحاظ علمی باطل است و کسی نتوانسته از زمان ارسطو تا بحال چنین چیزی را که تو ادعا کردی اثبات کند. (حالا اگر به زور سفسطه میخواهی از تو قبول کنیم بحث دیگری است) واقعیت اینست که اگر سلسله علت معلول ادامه یابد و به نقطه ای برسد که نیازمند علت وجودی نباشد (یعنی همان خدای مورد ادعای مذاهب) آنوقت دچار (دور باطل و فرض محال) شده ایم نه آنچه که تو ادعا کردی! همانطور که بدرستی گفتی اگر بشر راز خلقت را پیدا کند و بفهمد که جهان بی نیاز از علت وجودی است در آنصورت بشر خود خداست. دانش امروزی البته از چندین سال پیش به این نتیجه رسیده اما آزمایشاتی لازم است که این تئوریها به فرضیاتی قابل اعتماد برسد. یکی از این آزمایشان یافتن ذره هیگز - بوزان یا ذره خداست. بیشتر توضیح میدهم...
جمعه 8 مرداد 1389

zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
sargalesh - ايران - شيراز . سرگالشی عزیزم! آرتور ادینگتون Sir Arthur Edington یکی از معروفترین اختر فیزیست های جهان در مورد آفرینش گفته است که "مهم نیست اگر تئوریهای شما خلاف از کار درآمدند چون احتمالا اشتباه بوده اند, اما اگر نظریات شما بر خلاف قانون دوم ترمودینامیک باشند بدجوری به درد سر افتاده اید!". قانون دوم ترمودینامیک که به آنتروپی نیز معروف است می گوید بی نظمی با گذشت زمان افزایش میابد. این واقعیت به همراه سایر قوانین بنیادی وجود (خدای ناظم و برهان نظم) را بی اعتبار میسازد. در واقع لحظه آغازین خلقت از یک بی نظمی عظیم آغاز میشود (Big Bang) که با گذشت زمان افزایش نیز میابد. نظم ظاهری را که در طبیعت مشاهده میکنید تنها بخش کوچکی (قابل مشاهده) از جهان بی نظم هستی و کاملا تصادفی است و فاقد ناظم با شعور یا طراح پشت صحنه است. بهرحال هر آنچه بعد از بیگ بنگ رخ داده ذاتی خود این جهان است و از خارج به آن تزریق نشده. به عبارت ساده تر خدایی در کار این جهان ما نظارت و مدیریت نمیکند چون توضیح تمام وقایع هستی با قوانین موجود (شکل گرفته بعد از بیگ بنگ) امکان پذیر است. اگر فرصت بود توضیح میدهم.
جمعه 8 مرداد 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه . هر وقت جایگاه خالق و مخلوق رو فهمیدی آنوقت درباره خداشناسی بحث کن ...تو خودت یک مخلوق هستی آنوقت در مورد جایگاه وجودی خالق بحث میکنی ؟؟!!! ..{ مثل اینکه انتظار داشته باشیم میمونها که جایگاهی پایین تر از انسان دارند در مورد فلسفه اظهار نظر کنند } ...استیون هاوکینگ کاملا درست گفته که برای خدا آسان هست که شرایطی بوجود آورد که تمام قوانین علمی در مورد خودش صادق نباشد...
شنبه 9 مرداد 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه . 2) در ضمن این جمله تو اشتباه هست { اگر بشر راز خلقت را پیدا کند و بفهمد که جهان بی نیاز از علت وجودی است در آنصورت بشر خود خداست.} ...درستش این هست که اگر انسان روزی توانست از هیچ موجود جدیدی خلق کند آنوقت میتوان ادعا کرد که انسان خداست ...خیالت راحت علم انسان به هر جا که برسد قادر به آفرینش از هیچ نخواهد بود چون انسان یک موجود متفکر هست که میتواند عناصر اطراف خود را که توسط خدا از هیچ خلق شده از حالتی به حالت دیگر تبدیل کند و این استعداد را در طول تاریخ نشان داده مثلا روزی آهن را تبدیل به ابزار شکار کرده و حالا با گسترش تفکر خود همان آهن را تبدیل به هواپیما کرده ولی هیچگاه استعداد خلقت { آفرینش از هیچ } را نداشته و در آینده هم نخواهد داشت چون انسان خودش مخلوق هست ....
شنبه 9 مرداد 1389

zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
yankee - سوئد - استکهلم . دوست عزیزم! هیچکس نمیخواهد شما یا کسی دیگر را به زور وادار به پذیرش استدلال و برهان و شواهد علمی کند. اصولا فرق بین عوام و افرادی که بدنبال علم و شناخت از روی آگاهی و خرد میروند بسیار است. برای عده ای دین مذهب بهترین نعمت است و بسیارند کسانیکه ادعا میکنند خدا را در هر ثانیه از زندگیشان لمس میکنند و یا با پیامبر و ائمه و مسیح و موسی و غیره در ارتباطند! دانشمندان هم ذهن خود را با این مهملات مشغول نمیکنند و جهان را دانشمندان به پیش برده اند و نه عوام و شارلاتانهای مذهبی. شما هم آزادید که هر طور دوست دارید جهان را ببیند و حس کنید.
شنبه 9 مرداد 1389

sargalesh - ايران - شيراز
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه : مرسي, منو ببخش كه باز به موضوع اصلي و مشتركمان اشاره ميكنم: كه دنيا از ذره هیگز - بوزان يا بعبارت ديگر از لحاظ دركم از " نيستي = هيچ = ذرات مافوق كوچك" تشكيل شده و خدايي كه اديان گفتند وجود نداره . و گاهي اوقات به هر دو عنصر " هستي / نيستي يا 1 و صفر " فكر ميكنم, كه هر كدام از اين عنصر بدون همديگر " بيمعني " جلوه ميدهند, و يا بعبارتي: خدا هست / خدا نيست هر دو در گيتي موجود هستند ? ايا مطلبي در اينمورد ميدانيد ?
شنبه 9 مرداد 1389

zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
*پسر شجاع* - ایران - تهران. این ادعای مضحک که حس پرستش بطور طبیعی در تمام انسانها وجود دارد از آن جوکهای برگزیده سال است که البته در کتب بینش اسلامی دبیرستان بخورد عوام میدهند. بچه ای که بدنیا میاید تا کسی به او چیزی نیاموزد فکر میکنی سرش را به زمین میگذارد و پرستش میکند؟! داستان قمار و برد و باخت در صورت عدم اعتقاد به خدا هم در کتب بینش دبیرستان آمده (گر ترا طفلی بگوید کی فلان - عقربی در جامه ات دیدم بدان - بی تهاشی جامه را بیرون کنی - پیروی از قول هر مجنون کنی) این رو گفتم که بدونی من میدونم مطالبی رو که میگی از کجا نقل میکنی! دکتر سروش و غلامعلی حداد عادل جزو سفسطه باز ترین افرادی بودند که این کتب را نگارش کردند. داستان بهشت و دوزخ و روز رستاخیز داستانی خیالی است که از عهد عتیق و تورات سر از قرآن محمد درآورده. قبلا برایت گفتم که (جهنم) در اصل (گهنم) بوده به زبان عبری که تبعید گاه جانیان در قدیم بوده در جنوب شرقی اورشلیم و بیابانی است سوزان. بهشت نیز ساحل شرقی رود عدن بوده که به باغ عدن مفروف بوده است. اینها بعدا سر از مذاهب درآوردند و بهشت به آسمان و جهنم به اعماق زمین برده شدند!
شنبه 9 مرداد 1389

zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
*پسر شجاع* - ایران - تهران. zebelkhan - آمریکا - سن خوزه . هر وقت جایگاه خالق و مخلوق رو فهمیدی آنوقت درباره خداشناسی بحث کن ...تو خودت یک مخلوق هستی آنوقت در مورد جایگاه وجودی خالق بحث میکنی ؟؟!!! . همونطور که می بینی نه ظرفیت بحث علمی داری و نه اصلا بجز بد و بیراه گفتن و مغلطه و سفسطه چیز دیگه ای بلدی! اولا هیچکس در دنیا از تو اجازه نخواسته که خودت رو انداختی وسط. انسان دارای عقل و شعوره و برای شناخت هستی و شکافتن دل اتم یا کائنات از الله خیالی تو اجازه نخواسته! در ثانی ما میگیم نره تو میگی بدوش؟! ما میگیم برای این دنیا چیزی بنام خالق وجود نداره. تو میگی اول من فرق بین خالق و مخلوق رو یاد بگیرم!!! پسر جان قبلا هم بهت گفتم تو نه سن و سالت به این حرفها قد میده و نه سوادت. چون اطلاعاتی که داری مربوط به دوره متوسطه است و تا کم میاری شروع به فحش دادن و مغلطه و بد بیراه گفتن میکنی. من توی این بحث به تو هیچ توهینی نکردم ولی مثل اینکه خودت دوست داری که توهین بکنی و توهین بشنوی. در شان من نیست که با تو بخوام بحث کنم. اینه که جواب دیگران رو میدم و تو هم هر چه قدر دلت میخواد مغلطه کن.
شنبه 9 مرداد 1389

zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
sargalesh - ايران - شيراز. سرگالشی عزیزم! نمیدانم خدا هست یا خدا نیست همزمان چه معنایی میتواند داشته باشد. برای اینکه از سرگشتگی نجات پیدا کنیم تنها چیزی که در این دنیا نیاز داریم خرد و آگاهی و وجدان فردی و اجتماعی است. شناخت جهان برای کسی که بدنبال آن باشد و بخواهد جواب سوالات خود را بیابد امری بسیار هیجان انگیز است همانطور که در قسمت انتهای مقاله بالا خواندید. توصیه میکنم کتابی مثل A brief History of Time یا تاریخچه مختصری از زمان نوشته دانشمند بزرگ استیون هاوکینگ را که ترجمه فارسی هم شده بخوانید. مطالب زیادی بر روی اینترنت هست که میتواند به فکر شما عمق دهد و بسیاری از سوالات شما را پاسخ دهد. با کمال میل سوالات علمی شما را جواب میدهم.
شنبه 9 مرداد 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه . 1)اولا همون بچه هم که متولد میشه حس خداپرستی در او هم هست و بدون آموزش هم انسانها به سمت پرستش خدا گرایش پیدا میکنند و دلیل آن هم این هست که تو جایی بر روی کره زمین پیدا نمی کنی که پرستشگاه یا معبد در آن نباشد از آمریکای جنوبی تا آفریقا و آسیای شرقی ....دوما این جهان نیاز به خالق هوشمند دارد و با میکروسکپی کردن نیاز به خالق برطرف نمیشود و اتفاقا اهمیت آن بیشتر میشود و این کاملا منطقی هست که چون انسان خودش مخلوق هست نمیتواند در مورد جوهر خالق نظر دهد و آن را با خود مقایسه کند ..
شنبه 9 مرداد 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه . 2).سوما باز هم نشان دادی همان تعصب جاهلی را داری و بصورت افراطی برای رسیدن به مقصود خودت {انکار خدا} حتی سعی میکنی جلوتر از دانشمندان نتیجه گیری کنی چون مثلا خود هاوکینگ یک دانشمند شکاک هست که با احتیاط کامل میگه { که برای خدا آسان هست که شرایطی بوجود آورد که تمام قوانین علمی در مورد خودش صادق نباشد}چون تمام ذهن تو اصرار بر انکار خدا هست بدون آنکه واقعیت را در نظر بگیری برای رسیدن به هدفت {انکار خدا} حتی برای آن دنبال هر سرابی میدوی مثلا اگه دانشمندی بگه که فیزیک مذهب نیست که بتوان راحت پول در آورد سریع نتیجه میگیری که این دانشمند بیخدا هست و بعد هم شادی میکنی که خدا نیست !!!در حالیکه که حتی من هم که به خدا اعتقاد دارم حرف او را قبول دارم که مردم برای امور مذهبی بیشتر از امور علمی تمایل به خرج کردن پول دارن ....چهارما راستش دیگه حوصله بحث ندارم...بای
شنبه 9 مرداد 1389

sargalesh - ايران - شيراز
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه: با كمال تشكر از لطف و وقت شما.با نظرتان كاملا موافقم. چشم, حتما در internet بدنبال جوابم خواهيم بود و اگر شما مطالبي در اين زميمه ديديد ميتونيد link كنيد در اينجا يا در تبادل نظر پرنيان. شاد و پيروز باشيد
شنبه 9 مرداد 1389

iranazadiran - ایران - تهران
بسیاری از نتیجه گیری های دانشمندان با نتایجی که خداوند به آن اشاره کرده یکی ست اما هر کدام به زبان و توانایی خودشان. به طور مثال دانشمندان علوم دینی به مسئله جبر و اختیار اشاره دارند و سرنوشت که سرچشمه از کلام خداوند می گیرد و دانشمندان علوم فیزیک و طبیعی بر این عقیده که خداوند در صورت موجود بودن نمی تواند دخل و تصرفی در کائنات داشته باشد و این روند شتاب و حرکت رو به جلو همچنان ادامه خواهد داشت تا دوباره به حال اول باز گردد. تفاوت دیدگاه بشر زمینی و خالق آسمانی در این است که خالق به من فیکون اعتقاد دارد و هر لحظه می تواند موجود باش و یا تغییر آن را خواهان شود اما مشیت و اساس نظمی را که برای جهان ساخته و پرداخته است بر اراده افراد ترجیح می دهد چون هدف بزرگتری در پس آن دارد اما گاهی با معجزه که بر خلاف اصول تعیین شده است به بندگان خارج از قاعده جواب می دهد. ....
شنبه 9 مرداد 1389

iranazadiran - ایران - تهران
.....خداوند تمام دشنامها و شکوه ها را در مورد اینکه نسبت به حال بندگان بی تفاوت است و یا برای یک کودک افریقایی با امریکایی فرق قائل میشود را تحمل می کند تا زمانیکه اسرار و حکمت او کشف شود اما دانشمندان بر طبق اصول منطقی خود به این درک رسیده اند که خالق دخل و تصرفی در امور کائنات به عنوان مخلوق نمی تواند داشته باشد اما چون به دنبال خداوند از طریق علمی هستند در مورد معجره و یا دعا کردن نظری ندارند و یا بهتر است بگوییم عقیده ندارند و این باعث میشود نتوانند موضوع را همه جانبه ببینند. آنها تنها به مغز خود تکیه می کنند . و اشکالی هم ندارد چون این باعث میشود که به نقص مغز انسان و محدودیتش پی ببرند و در صدد توجه به دیگر زوایا باشند و نیروهای دیگر انسان را هم مد نظر بگیرند. در هر صورت موفق باشند و هر روز راز و رمزهای علوم را بیشتر بگشایند.
شنبه 9 مرداد 1389

sargalesh - ايران - شيراز
iranazadiran - ایران - تهران: من سواد فارسي علمي زياد ندارم, ولي اينطوري كه فهميدم شما برخلاف zebelkhan از لحاظ ديني به موجوديت خدا اشاره كرديد ? اگه شما لطف كنيد بزبان ساده تر بيان كنيد, و يا link مترقي بحث ديني را سراغ داريد, برايم بفرستيد, شايد اينجا بزودي بسته شه, شما ميتوانيد در تبادل نظر پرنيان برايم link كنيد. از شما بسيار ممنون ميشم.
يكشنبه 10 مرداد 1389

zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
*پسر شجاع* - ایران - تهران. من خیلی وقته که به تو ایمان آوردم! کاملا درست میگی! سفارش من هم به تمام دانشمندان جهان اینه که دست از تعصب و جمود فکری بردارند و این آزمایشات احمقانه را کنار بگذارند و تمام مکاتب علمی را تعطیل کنند و مکتب خانه های سنتی و کلاسهای قرائت قرآن را براه بیاندازند و هر چه سریعتر به الله ایمان بیاورند تا مثل تو رستگار و خوشبخت شوند. ما بی خدایان بدبخت که به جایی نرسیدیم و بهشت و حوری را هم که از دست دادیم و بقول معروف (خسر الدنیا و الآخرت شدیم!) در ضمن من آدرس تو رو به تمام این دانشمندان دادم که اگر نعوذ بالله شبهه ای, شکی, شک بین دوشکی, شک زیر دوشکی چیزی در ارتباط با زبانم لال الله دارند با تو تماس بگیرند که سوالهایشان را از روی بینش اسلامی سال دوم دبیرستان و تازینامه و حلیت المتقین علامه مجلسی و سایر کتب مفیده حوزه علمیه قم جواب بدهی. این هم از اعتراف رادیو تلویزیونی اینترنتی زبل خان! امیدوارم بازجویان ارتش سایبری با اعترافی که من کردم دست از سر من بردارند. جاوید الله و جاوید تازینامه ممد!
يكشنبه 10 مرداد 1389

iranazadiran - ایران - تهران
sargalesh - ايران - شيراز . من مقایسه ای گذرا نسبت به دو دیدگاه از منظر دین یا علم کردم اولا مسائل معنوی تنها به گفت و شنود و بحث آشکار نمی شود به همین خاطر زمانی که این مسایل برای القای نظر طعمه قرار می گیرد نتیجه اش میشود حکومت ایران. از طرفی زمانی که مسایل علمی تنها با تکیه بر مغز انسانی اجرا میشود نتیجه اش میشود آقای هاوکینز. علم و دین اگر با هم حرکت نکنند هر دو ناقصند و سر در گم. متاسفانه لینکی را سراغ ندارم که بحث منطقی دینی بکند و اصولا دنیال اینگونه منطقها نیستم تا اطلاعی داشته باشم....
يكشنبه 10 مرداد 1389

iranazadiran - ایران - تهران
....شما اگر قلب و مغزتان را با تلاش خود و توکل به قدرت مافوق که دانا به امور است به او بسپارید هر روز شما را آپ دیت می کند و دریافتی جدید می رسید این دریافت جدید کار و مسئولیت تازه ای بر دوش شما می گذارد و شروع به تحقیق و کنکاش در مورد آن می کنید تا به صحت و سقم آن دست پیدا کنید. چه بسا دریافتهای ما نادرست باشند اما چون از پایه بر روش درست بنا شده باعث رسیدن شما به دریافتهای دیگر میشود یعنی آن دریافتها هم برای شما لازم بوده تا بتوانید به دریافتهای درست برسید. شما زمانیکه در هواپیما می نشینید نیازی نیست از خلبانی بدانید وظیفه شما تصمیم سفر و یا اضطرار به سفر است و توانایی پرداخت بلیط و تهیه آن در تاریخی که مد نظرتان است...
يكشنبه 10 مرداد 1389

iranazadiran - ایران - تهران
...تنها یک تفاوت عمده وجود دارد شما جبرا خلبان هواپیما و هواپیما را انتخاب می کنید چون از حیطه انتخاب شما خارج است و ممکن است به مقصد برسید یا نه. اما اگر شما آگاهانه خلبان خود را که همانا خداست انتخاب کنید و بلیط و امورات سفر را فراهم کنید ایمان داشته باشید که به مقصد خواهید رسید اما چون سفری طولانیست و فرود ها جهت زدن بنزین زیاد است و ترانزیتها طولانی بستگی به موود شما دارد و تحملتان که تا کجای این مقصد همراه هستید و مسافر. نمی توانم از این ساده تر بگویم امیدوارم منظورم را گرفته باشید. می توانم به شما کتابهایی را معرفی و از طریق  پرنیان بفرستم.
يكشنبه 10 مرداد 1389

sargalesh - ايران - شيراز
iranazadiran - ایران - تهران: مرسي از لطف شما. در تصديق گفته شما: " علم و دین اگر با هم حرکت نکنند هر دو ناقصند و سر در گم. " من چندين بحث علمي ديدم, كه دانشمندان با كمك منطق روحانيون به اين مرحله از بحث و استدلال رسيده بودند كه بايد قدرتي بنام " خدا " در پشت پرده باشه, زيرا اين همه نظم نميتونه حاصل پديده " اتفاق " باشه, ولي ما فقط ناظر و كاشف " هيچ " هستيم. حتما اين زحمت رو بكش و برايم بفرست. شاد و پيروز باشيد.
يكشنبه 10 مرداد 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه . زرشککک....اگه یه دانشمند بیخدا دیدی حتما به توصیه ات عمل کن....
يكشنبه 10 مرداد 1389




تحصیل در انگلستان
پذیرش از کالج و دانشگاه های انگلستان
www.UkStudyToday.com
دوره های آیلتس و تافل در انگلستان
دوره های فشرده و طولانی مدت
www.UkStudyToday.com
مشاوره تخصصی تحصیل در انگلستان
تلفن تهران : 88 900 220 داخلی 760
www.UkStudyToday.com
طراحی حرفه ای وب سایت
وب سایتهای تجاری,خبری,شخصی
www.RoyalWebDesigners.com
محل نمایش آگهی شما
20 میلیون بار نمایش ماهیانه
www.IranianUK.com/feedback.php
تبلیغ رایگان کسب وکار خود؟
آگهی رایگان
www.Iranian118.com

 












ديگر مطالب اين بخش
  n  بازار سكس، ازدواج يك ساعته، و اسلامي كردن فحشا
  n  پليس علت سكوت خود در برابر آشوبگران معروف به خودسر را توضيح دهد
  n  ماجراي پرونده هايي كه مثل برق آمدند و مثل باد رفتند!
  n  رضا اميرخاني : دولت مثل پدر معتادي است كه نفت را براي گذران زندگي مي‌فروشد
  n  ايران به روايت عدد و رقم در تابستان سال 89
  n  آريان فولاد: ورشكستگي يا واگذاري به سپاه؟
  n  تصوير احمدي نژاد از اقتصاد ايران؛ واقعيت يا رويا
  n  حمايت از خانواده؛ به نام زنان، به كام مردان
  n  رژيم جمهوري اسلامي به دردسر افتاده است
  n  كودتاى ۲۸ مرداد و عواقب آن؛ يادداشتي از نوه دكتر مصدق
  n  ميلاني: كاشاني هم با شاه سر و سري داشت هم با زاهدي و مصدق
  n  مجتبي خامنه‌اي و روال رهبرسازي
  n  آيت الله خامنه اي به دنبال وحدت با اصلاح طلبان؟
  n  آيا نگراني از بروز جنگ جدي است؟
  n  بني صدر : آقاى خمينى رفته بود براي كودتا فتوا بگيرد
  n  روحاني‌ها، در كودتاي 28 مرداد مقصرند
  n  شريعتمداري: روحانيت با حذف شاه موافق نبود
  n  دفاع رهبر از احمدي نژاد در ديدار محرمانه با نمايندگان
  n  مكتب عليه مكتب؛ دعوا بر سر چيست؟
  n  محمدرضا نيكفر: دين فروشى سر تا پاى جامعه را در بر گرفته
  n  جشن پنجاه سالگي بانك مركزي ايران در سكوت
  n  چرا انتقاد اصلاح گرايان بر احمد جنتي متمركز شده است؟
  n  شيشه براي مردن؛ تغيير الگوي مصرف مواد مخدر در ايران
  n  منع آموزش موسيقي، هديه جديد رهبر به محافظه كاران سنتي
  n  هم‌بندي كه رهبر شد، شكنجه‌گري كه ديپلمات؛ از زندان‌ها شاه تا امروز
  n  چرا وزير كار ايران از قرارداد كار موقت دفاع مي كند؟
  n  شاه با چه پيشينيه تاريخي ايران را ترك كرد؟
  n  آرايش نيروهاي سياسي درون حكومت جمهوري اسلامي
  n  سپاه در صورت حمله آمريكا چه خواهد كرد؟
  n  مادر جنگ‌ها ؛ تراژدي مادران بي‌فرزند
  n  دكتر مهدي خزعلي : حاجي آقاي جنتي؛ شما دين داريد؟
  n  اوقات فراغت شاه چگونه سپري مي شد؟
  n  رازهايي از زندگي محمدرضا پهلوي؛ شخصيت بسان سرنوشت
  n  ذره بوزان – هيگز چيست و آيا دانشمندان CERN به - ذره خدا - دست مي يابند؟
  n  آخرين شاه شيعه جهان آيا مذهبي بود؟
  n  حكومت ايران در پي معامله بزرگ با غرب؟
  n  محمدرضا پهلوي: سرگشته ميان مذهب و فرنگي مآبي
  n  شاه و اصلاح طلبان
  n  سودهايي كه حاكمان ايران از تحريم‌ها مي‌برند
  n  پيدا و پنهان دفتر آيت‌الله خامنه‌اي
  n  آقايان و خانم هاي مسؤول! حق مردم ، قرباني شدن نيست
  n  رئيس ‌قوه قضاييه: حقوق ‌بشر جهان‌شمول نيست
  n  خودسري واقعي ، سكوت مسؤولان در برابر ميني شعبان بي مخ ها ست
  n  آكسفورد: جنگ طولاني، پيامد حمله احتمالي اسراييل به ايران
  n  هشتمين ورود رهبر ايران به پرونده دانشگاه آزاد
  n  چوب حراج به دو دستاورد انقلاب و جنگ
  n  خطر يك جنگ تازه در خاورميانه
  n  عصر ايران : سخني با مسؤولاني كه دغدغه اصلي شان شده است حجاب زنان و دختران
  n  كارشناس آلماني: افزايش خطر جنگ در خاورميانه
  n  ولايت فقيه سالانه چقدر براى شهروندان ايرانى خرج در بر دارد؟
  n  گزينه نظامي؛ تنها راه براي مهار جاه‌طلبي‌هاي هسته‌اي ايران؟
  n  كشته شدگان يك انتخابات؛ مرگي كه هنوز انكار مي شود
  n  برده‌داري؛ پرسودترين تجارت تبهكاران در اروپا
  n  دادگاه كهريزك: شعبده‌بازي يا محكمه قضايي؟
  n  از صادق خلخالي تا صادق لاريجاني؛ از اعدام تا اعدام - قسمت دوم
  n  محافظه كاران جديد در نظام جمهوري اسلامي
  n  نقطه عطف رويارويي هاشمي‌رفسنجاني و احمدي‌نژاد
  n  زندان و شكنجه به منزله كارگاه و ابزار پالايش روح
  n  شوراي عالي انقلاب فرهنگي؛ شورايي فراي قانون
  n  رابطه رفسنجاني و خامنه اي؛ عشقي كه نافرجام ماند؟
  n  آيا لياخوف‌هاي سپاه، مجلس را به توپ خواهند بست؟
  n  زورآزمايي هاشمي و احمدي‌نژاد در مجلس
  n  از تيغ برنده سركوب خميني تا شمشير زنگ‌زده خامنه‌اي
  n  كشمكش پنهان سپاه و روحانيت: عاملان سركوب امتيازات بيشترى مى خواهند
  n  ادب و ادبيات احمدي‌نژادي
  n  افتخار براي مردم، درآمد براي سپاه
  n  يادداشت تحليلي مصطفي تاجزاده : پدر، مادر، ما باز هم متهميم!
  n  رهبر ايران، مسئول كودتاي انتخاباتي است
  n  آيا رهبر ايران از حمله به حسن خميني راضي بود؟
  n  آيا در انتخابات رياست جمهوري تقلب شد؟ - قسمت دوم
  n  آيا در انتخابات رياست جمهوري تقلب شد؟ - قسمت اول
  n  حكومت ۲۱ ساله آيت الله خامنه‌اي چگونه آغاز شد؟
  n  سپاه پاسداران نفتي مي شود
  n  از صادق خلخالي تا صادق لاريجاني؛ از اعدام تا اعدام - قسمت اول
  n  يك نوع انزجار در داخل حاكميت نسبت به احمدي نژاد وجود دارد + فايل صوتي
  n  هزينه اي كه ايران داد و بردي كه تركيه كرد
  n  گفت و گوي صريح كلمه با ميرحسين موسوي پيرامون ابعاد شخصيتي آيت الله خميني
  n  روسپي سياسي: حكايت خبرچين هاي فلسطيني
  n  تجارت ايران و روسيه از سال 1380 تا كنون (+جدول ها و نمودارها)
  n  دورخيز چيني‌ها براي تصاحب بازار گلاب ايران
  n  گروگان گيري يكي از دوقلوهاي ايراني توسط روسيه
  n  ايران اولين مصرف كننده مواد مخدر در جهان
  n  سياست ايران مانند رانندگي در تهران
  n  افزايش اعتياد و پيشنهاد مافياي مواد مخدر به ايران
  n  استقبال رسمي از قهرمان در تهران، دعوا بر سر قاتل بختيار در پاريس
  n  چگونگي تصميم‌گيري در كشتي نجات جمهوري اسلامي
  n  چه مصالحي محاكمه موسوي و كروبي را به تعويق مي اندازد؟
  n  آيا افزايش زاد و ولد، مردم ايران را فقيرتر مي كند؟
  n  آيا ايران در عراق حكومت مي كند؟
  n  تحريم‌هاي آشكار، تلاش‌هاي پنهان
  n  سياست خارجي دولت ائتلافي جديد بريتانيا
  n  انتخاب نخست وزير جديد؛ بريتانيا در آستانه تغييرات بزرگ
  n  چرا اعدام؟! - نوشته اي از زهرا رهنورد
  n  آيا جنبش سبز هم خودي و غيرخودي دارد؟
  n  يورش به سنگرهاي هاشمي رفسنجاني
  n  عشوه هاي نفتي ايران با شركت هاي داخلي و خارجي
  n  تدبيرهاي ناكارآمد دولت براي تحريم‌ احتمالي بنزين
  n  سفره ايراني ها از نان و برنج خالي شده است , با رشد جمعيت ايراني ها كمتر مي خورند
  n  مطبوعات ايران و يك مشت دلقك
  n  اوراق مشاركت ارزي؛ راه حل ايران براي رفع مشكلات مالي نفتي


  HTML CODE:




بخشهاي ديگر سايت



 
امكانات سايت
  عضويت در خبرنامه
:Email
بخشهاي مختلف سايت :
  تعداد بازديدكنندگان
240708873
 

   Copyright 2006 - 2010 © IranianUK.com , All rights reserved.   





دوره های کوتاه مدت و بلند مدت زبان انگلیسی در مالزی


محل نمايش آگهي شما

محل نمايش آگهي شما
محل نمايش آگهي شما
محل نمايش آگهي شما




اين سايت هيچگونه مسئوليتي را در قبال
آگهي ها نمي پذيرد.

محل نمايش آگهي شما

محل نمايش آگهي شما



محل نمايش آگهي شما
محل نمايش آگهي شما

محل نمايش آگهي شما

محل نمايش آگهي شما




اين سايت هيچگونه مسئوليتي را در قبال
آگهي ها نمي پذيرد.